Ahad, 25 April 2010

PEREMPUAN KE BETINA...ASYIK GADUH JE!!


Perempuan atau Betina?? kenapa Adrie cakap macam itu? mesti la ada sebabkan.kalau perempuan selalunya sudah sinonim dengan budaya lemah lembut,sopan,pemalu.Tapi kalu Betina pula memang sudah sinonim dengan haiwankan.Jadi tajuk entri Perempuan ke Betina?? memang patut sebab Adrie sendiri tertanya-tanya,
mereka ni dalam katogeri mana ya la kalau asyik gaduh ja kebanyakkan  kes gaduh pula bukan la besar tapi selalunya sebab berebut lelaki .Bukan 1 video yang Adrie jumpa tentang perempuan gaduh ni,tapi banyak sangat.Bukan Adrie hendak megutuk kaum perempuan ke apa,Adrie cakap macam ni kerana Adrie sangat menghormati kaum wanita sebab insan yang paling Adrie sayang dalam dunia ni pun seorang wanita iaitu mak Adrie dia lah perempuan yang paling Adrie sayang dalam dunia ni.
 Wahai semua gadis melayu sedar lah kita kaum melayu,kaum yang terkenal dengan adat ketimuran yang sopan santun,jangan lah terlalu megikut perasaan dan budaya barat sangat asyik hendak gaduh ja.
lagi pun tidak manis kan kalau orang tengok.Adrie sendiri pun mengaku yang Adrie pernah bergaduh tapi bukan la sebab remeh macam berebut awek,Tapi Adrie last Adrie gaduh masa form 1 ya la kan fikiran pun tidak matang lagi,tapi bila usia semakin meningkat Adrie sedar bahawa bukan semua perkara boleh selesaikan dengan pergaduhan.walhal dengan bergaduh kita akan merumitkan keadaan.
  Kita sambung balik pasal budak perempuan gaduh,sebenarnya bukan saja melalui video bahkan semasa Adrie di sekolah menengah  lagi sudah banyak kes perempuan gaduh di sekolah Adrie.
Sebenarnya adrie pun rasa bahawa semakin lama dunia kita ni sudah semakin teruk,ya la kalau dulu penah ke kita dengar cerita budak-budak merogol?? tapi sekarang sudah ada budak sekolah rendah yang merogol bahkan merompak.Jadi siapa yang patut disalahkan?.tidak ada siapa yang patut disalah kan kecuali diri sendiri.
 Adrie pun dah malas dah hendak cerita panjang-panjang tentang dunia sekarang ni.cuma kata akhir sebelum Adrie menamatkan entri kali ni.Adrie cuma ingin igatkan kepada semua lelaki mahupun perempuan{walaupun Adrie tidak layak untuk menasihati korang tapi angaplah ini pendapat peribadi Adrie} bahawa tidak ada guna korang gaduh sebab seseorang yang curang dengan korang.lebih korang cari orang yang betul-betul menyayangi korang,lagipun lebih baik dicintai daripada terlebih mencintai.
Sebelum Adrie menamatkan entri ini,Adrie ingin kongsi satu video denga korang semua rakan-rakan bloger Adrie.so sila kan lah komen tentang pendapat korang sendiri lepas tengok video ini.

8 ulasan:

  1. ye ar...erm...perempaun sekarang..

    BalasPadam
  2. itu la....tapi rasanya tak semua ppompuan cmni kn

    BalasPadam
  3. perangan cam cilake..
    memalukan betul la..sampai bukak2 tudung..

    siapa lelaki tuh, nasib baik dia cover cpt

    BalasPadam
  4. xtau ar.....hehehe...kiranya laki 2 jdi hero la kot.hehehe

    BalasPadam
  5. biasalah..tiada yang perfect pun kat dunia nie

    :D



    http://nomborsebelas.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. belasah jer dua dua budak ni.. cets, xde keja lain ke! huh

    BalasPadam

COMENT BACK