Sabtu, 2 Oktober 2010

BETOL KE EMAIL YANG AKU DAPAT TENTANG FACEBOOK NI???


Facebook adalah satu rangkaian sosial yang paling popular di dunia yang di asas oleh Mark Zuckerberg dan memiliki ahli berdaftar lebih dari 500 juta orang.Facebook juga telah mendapat keuntugan tahunan lebih dari 300 juta pada 2008 melaui syarikat-syarikat iklan yang mengunakan perhikmatan facebook untuk mempromosi iklan mereka.
   memang ramai yang mengetahui tentang facebook,tidak kira samaada kanak-kanak,remaja,golongan profesional bahkan ahli-ahli politik juga mempuyai akaun facebook.Setelah lebih 6 tahun facebook dilancarkan iaitu sejak tahun 2004,memang cukup ramai yang megetahui akan kewujudan face book,serta kebaikkan facebook seperti mempromosi barangan jualan,berkongsi sesuatu maklumat yang  baru,bahkan dapat mencari kawan-kawan lama yang sudah lebih 25 tahun hanya dengan facebook.tapi ramai kah yang sedar akan keburuk kan facebook? Adrie tidak ingin mengulas lanjut tentang keburukan facebook,kerana adrie sendri adalah pengguna facebook dan sering share line blog adrie melaui facebook,tapi adrie ingin berkongsi satu email yang adrie dapat tentang facebook ini dengan korang semua.


Jangan terkejut.. saya cuma risau saudara terasa dengan apa yang saya
ingin kongsikan ini. Walaupun saya ni pengguna tegar internet dan
ketagih dengan facebook tapi saya menulis dari kaca mata sendiri
kerana melihat pelbagai sudut tentang rahsia wajah sebenar Facebook ini.

Saya akui mmg dah tau lama keburukan Facebook ini. Malah still gunakannya
akibat terlalu addicted.. Rakan saya hackers yang lain sudah lama hentikan
penggunaan Facebook kerana ia sudah melanggar privasi. Korang tentunya
x kisah pasal privasi ini.. namun kalo saudara amati term & condition FB
ini ia cukup melampaui batas kerana segala maklumat, info peribadi, photo,
tagging dan semuanya boleh disimpan di server Facebook dan dikaji dinilai
pattern oleh CIA di Langley.

Mungkin saudara x kisah buat masa ini. Tapi hakikatnya kita sudah dimonitor,
diintip dan dijejak. Apa yang korang lakukan sudah diketahui. Tambah lagi
yang guna card credit utk Facebook Advert akan dijejak penggunaannya
melalui server VISA dan MASTERCARD... ini satu lagi rahsia yang telah
dibongkar para hackers sekian lama. Ini kerana kalo kita guna credit card
boleh diketahui di mana lokasi dan masa kita berada. Kalo anda orang besar
dan penting punyai rahsia negara dan ingin diketahui CIA maka ia mungkin
berisiko utk diintip lebih mendalam.

Emm.. saya mohon maaf kalo saya dedahkan semua ini menakutkan saudara.
Hakikatnya ia adalah benar. Kita semua jadi hamba Facebook dan segalanya
kita telah bongkar di artikel saya http://tinyurl.com/hambafacebook

Saya cuba dedahkan satu persatu Facebook ini yang ditaja oleh The Hidden Hands
dan diterajui oleh jutawan remaja muda Mark Zuckerberg. Saya x kisah kalo dibanned,
diremoved atau disable account kerana sudah pernah kene banyak kali sebelum ini.
Dan respond jawapan mereka tidak jelas dan bermain sebelah mata.

http://tinyurl.com/hambafacebook

Oklah, jika saudara sudah baca artikel di atas jangan lupa sebarkan pada yang lain.
Mudahan mereka akan tahu risiko sebenar di Facebook ini. Hari Jumaat ini saya harap
ia dapat membuka mata ummat Islam di Malaysia terutamanya. Mudahan Allah Ta'ala
selamatkan kita semua...

Sekian dulu salam sayang dari saya... kita bersambung di lain masa kelak...

wassalam
P/S:ADRIE SENDIRI PUN TIDAK BEGITU PASTI TENTANG KESAHIHAN EMAIL INI.TAPI KALAU DI FIKIRKAN ADA LOGIK JUGA EMAIL YANG ADRIE TERIMA INI.
WALAU BAGAIMANA PUN ADRIE AKAN TERUS MENGGUNAKAN KAN FACEBOOK.

2 ulasan:

  1. Did you know you can create short urls with Shortest and make $$$ for every click on your short urls.

    BalasPadam
  2. The post is very nice. I just shared on my Facebook Account.

    Checkout my site to Buy Instant Facebook Post Likes

    BalasPadam

COMENT BACK